Norges første friluftsmagasin for kvinner...

Arctic Femme Forum
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Sv:SKI (igjen!) - til tur/fjell (1 visning) (1) Gjest
Gå til bunnen Legg inn svar Foretrukket: 0
TRÅD: Sv:SKI (igjen!) - til tur/fjell
Pyramiden (Bruker)
Erfaren
graphgraph
Ikke pålogget Klikk her for å se brukerens profil
Kjønn: Kvinne
SKI (igjen!) - til tur/fjell Skrevet 08/01/2010 13:48 Karma: 2  
Jeg er jo nybegynner innen friluftslivet, dvs at jeg har utstyr som er litt "midt på treet". Har et par vanlige "turski" som passer til både løyper og skog per i dag, men de er HELT FORFERDELIGT lange til å bruke i skogen/fjellet, jeg har ikke sjanse å kjøre ned noen bakker med dem. Lurer på om de er litt for lange, jeg er 173 og skiene er 195.

Skiene jeg har sett på er Fischer Villmarka : http://www.oslosportslager.no/produkt/s-bound-villmarka-109-tour-turjaktski-ustalkant-9009.aspx

Og Åsnes Breidablikk: http://www.asnes.com/ProductDetails.aspx?cat=35

Noen som kan si fordeler/ulemper rundt disse skiene? Hvilke gir best grunnlag for noen som er litt "n00b" på ski, som liker best å gå "rett bortover", men som synes at å kjøre nedover er gøy så lenge man har kontroll *flir* Går IKKE med tung sekk, max 70liters med 20-30kg tyngde (foreløpig, formen kan jo forbedre seg).

Burde jeg kjøpe "litt kortere ski enn anbefalt" om jeg virkelig mistrives med dagens ski? Eller kommer fjellski automatisk litt kortere? Jeg er HELT nuub som sagt Beholder dagens ski for løypekjøring og liknende, men savnen er stor for ski som fungerer på noe annet enn superpreppede løyper.

Ja - og hvilke bindinger anbefales? Kom gjerne med ei forklaring på bindingene også, igjen er jeg nuub og vet ikke om noe annet enn rottefella og sånn der gammeldagse fjær-greier som bestefar hadde på skiene sine når jeg var lita...

Skisko...?

Rapporter til moderator   IP loggført IP loggført  

Siste endring: 08/01/2010 13:53 Av Pyramiden.