Norges første friluftsmagasin for kvinner...

Arctic Femme Forum
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Sv:Pulk på tur - hvor mye vil den veie tro?? (1 visning) (1) Gjest
Gå til bunnen Legg inn svar Foretrukket: 0
TRÅD: Sv:Pulk på tur - hvor mye vil den veie tro??
Stella (Bruker)
Sørlandsk nordlending som liker seg aller best ute
Interessert
graphgraph
Ikke pålogget Klikk her for å se brukerens profil
Kjønn: Kvinne Sted: Arendal Bursdag: 1970-07-22
Pulk på tur - hvor mye vil den veie tro?? Skrevet 02/02/2010 10:08 Karma: 0  
Er det noe som har erfaring med pulk på tur og hvor mye en ferdigpakka pulk vil veie til slutt? En venninne og meg drar på en 14d tur i mars og skal sende pulkene våre med flyet og de lurte på hvor mye de vil veie. Det er ennå en mnd til vi drar så vi har ikke begynt å pakke dem ennå. Jeg tipper 50-60 kg og min venninne mente de ville vie betydelig mindre. Kanskje bare 40 kg.

Vi skal ligge mye i hytter, men skal og ligge i telt og har med full utrustning. Telt, primus, rep.utst og alt annet kjøkkenutstyr, vinterposer, mat for 14d (tørket og vakumpakket så mye som mulig),digg for 14d, skift, pilkeutstyr, hundemat osv

En pulk på 50 kg ville koste 3000,- å sende en vei og det var mye
Vi går nå gjennom pakkelistene våre med lykt og lupe for å se hva vi kan kutte uten at det går utover en viss komfort. Vi har sett på tipsene til han Monsen, men han er litt ekstrem synes vi..... Vi vil jo kose oss også . Vanskelig avveining egentlig. Hva blir viktigst. Lett pulk eller komfort og kos??

Noen erfaringer??

Rapporter til moderator   IP loggført IP loggført  
  Du må være innlogget for å skrive i forumet.
linda (Admin)
Den som intet våger, intet vinner ;)
Admin
graphgraph
Kjønn: Kvinne Sted: Alta Bursdag: 1983-07-18
Sv:Pulk på tur - hvor mye vil den veie tro?? Skrevet 02/02/2010 15:09 Karma: 11  
Hva er viktigst, lett pulk eller kos på tur`?
oioioi! Her vil jeg helt klart si kos på tur siden turen er lang, men ikke så lang at dere trenger å tenke ekspedisjon. Men selvfølgelig ikke tyngre pulk enn at dere klarer å trekke pulken selv med dere!

Dette er både en fordel, og kanksje ulempe med pulk på tur¨, det er så lett og pakke med seg masse

Har dere vurdert og sende innholdet til pulkene med posten, istedet for å sende alt med fly? Posten er MYE billigere enn fly.

-Linda

Mvh
Linda Øverli Nilsen
Ansvarlig redaktør
Arctic Femme
Tlf 99220144
E-POST
Stella (Bruker)
Interessert
graphgraph
Sv:Pulk på tur - hvor mye vil den veie tro?? Skrevet 02/02/2010 16:10 Karma: 0  
Sende innholdet med posten Oj, for en god idè som vi overhode ikje har tenkt på. Min ene plan var å kutte å handle inn snop, brennstoff og hundemat og heller kjøpe det når vi kom til Nordreisa. Men jeg regner med de har post i butikk også der oppe og da rekker vi den butikken når vi kommer opp
Men hvis begge de to metodene blir brukt, så kan jo dette bli mye rimeligere.
Tusen takk for godt innspill. For etter som alderen tynger på og trivselen i komfortsonen øker, så må jeg innrømme at komfort på tur er litt viktigere enn lett pulk

Isprinsessa (Bruker)
Erfaren
graphgraph
Kjønn: Kvinne Sted: Trøndelag
Sv:Pulk på tur - hvor mye vil den veie tro?? Skrevet 02/02/2010 21:27 Karma: 3  
På en 14-dagerstur bruker mine pulker å ligge på rundt 35-40 kilo. På en 14-dagerstur på Svalbard hadde jeg med litt ekstra sikkerhetsutstyr og da ble pulken på 45 kilo.

Vi kommer til å krysse Grønlandsisen i august og da skal ikke pulken bli tyngre enn 60 kilo (sannsynligvis ikke mye over 50 kg).

Så det kan høres ut som om dere har overestimert kiloene... Jeg er nemlig et luksusdyr på tur (særlig når jeg har med pulk), så mine pulker bruker å være ganske tunge! Men over Grønlandsisen må jeg nok være "vektvokter" jeg også! Blir ikke mye ekstra med på den turen...

Høres spennende ut med tur da!!! LYKKE TIL!

Vi er alle oppdagelsesreisende i livet, hvilken vei vi så enn følger!
Nansen
Stella (Bruker)
Interessert
graphgraph
Sv:Pulk på tur - hvor mye vil den veie tro?? Skrevet 03/02/2010 13:51 Karma: 0  
Tusen takk for innspill på vekta. Har egentlig aldri tenkt på hvor mye en pulk veier siden jeg har hatt to sterke hunder som har dratt de. Da har man bare tenkt komfort og tatt med absolutt alt man har trengt, hatt lyst på og litt til Nå har jeg bare en valp og må derfor dra den sjøl og plutselig spilte vekt litt rolle likevel.

Vi fikk og et tips om å sende både ski, pulk og utstyr med Tollpost Globe? eller annet spedisjonsfirma og at det vistnok bare skulle kost noen hundrelapper. Kanskje det finnes et flyttebyrå i Alta som ofte er sørpå?? Nordreisa ligger jo midt i ruta dems og skulle være lett å bare sette av pulker og ski der

Ja vi gleder oss veldig til turen, og krysser fingrene hver dag for at det skal bli mer snø der oppe. Vi skal gå fra Reisadalen til Abisko og etter det vi har hørt så er det lite snø i fjellet ennå Men ennå 5 uker til avreise og mye kan skje på værfronten.

Gå til toppen Legg inn svar
Forumløsning : FireBoardfå nye innlegg direkte til ditt skrivebord

Joomla 1.5 Templates by Joomlashack